Hej, hela helgen!

 
Bara för att jag så sent som för en helg sedan skrev att min mun och tunga inte varit i kontakt med mexikanskt på ett tag serverades det sådan buffé av skolans bespisningspersonal i fredags och i Olivias trädgård i lördags. Inte mig emot dock; att nafsa nachos och tugga tacos är en inte så pjåkig sysselsättning för ett stort sällskap. Då klimatet var detsamma som det lite längre söderut och landet Sverige gick att missta för att vara landet Spanien tycker jag att det hade varit läge att grilla, vilket jag hade tyckt även om det så varit regn och rusk och rövarevindar, men eftersom taco night:en varit bestämt långt tidigare än det varma vädret fick gallermaten vänta på sig. Men, som jag sa: inte mig emot.
 
Jag och en hög andra tjejer var hembjudna till Olivia med anledning av att hon fyllde 19 i veckan som var. När middagen bara var prat och preliminär funderade hela glada gänger på stan och på att svänga på höfterna efteråt, men väl på verandan var där så trevligt att vi blev kvar. Fat fylldes i omgångar, vi gick anordnan tipspromenad i skogen intill och så lättades deep talk upp med freak talk.
 
 
Vi pratade getaways; var vi varit samt var vi skulle vilja vara, och när vi kom in på Boulangerie Patisserise Menardin kom Olvan ut med hembakade macarons. Jag skrattade gott åt de ansiktsuttryck som lät skådas när första, och enda; de små pastellpuckarna försvann i densamma, tuggan togs. De rosa små kakorna, som fick mig att tänka på fluffiga lamm och fred på jorden, var visst goda...
 
 
Emma, om du läser det här: tack.
 
Vad har jag mer gjort i helgen? 
  • Jag har kollat fotboll. I och med att det spelades en match där två lag från samma stad gjorde upp om en titel så stor som jag vet inte vad skulle man kunna tro att det var just dn där Champions League-finalen jag ägnade mig åt, men icke! Världens mest underbara kompisgäng till mig, som satt ihop ett eget lag, lirade på bollplanen fem minuter bort, så det var deras drabbning jag tittade på. Då de gick segrande ur striden var de på humör lika strålande som denna årstid och smittade således mig med detta. Korpenkillarkvällar 

  • Shoppelishoppingen som blev av var väl inte riktigt vad jag räknat med, men jag behövde faktiskt svarta små shorts med volanger, en gräddvit byxdress, spaghettilinnen i fler än en färg och ringar i guld. Faktiskt.
  • Picknickat i Slottsparken har jag jort också. Ella slog mig en pling för att fråga vad jag gjorde, varpå jag svarade att jag låg och bättrade på brännan och då sa hon: "SÅ TYPISKT DIG! Du fäster ditt hår i en Lilla My-knut, smörjer in hela dig i olja och ligger sedan stilla där det är lä. De enda avbrotten du gör är de som är i förmån för toalettbesök, om en det. För att inte gå miste om ens en gnutta sol håller du dig nästan hellre." Spot on! Ursäkta MIG, men jag kanske vill ha en annan nyans på min hud än på min klänning på studenten! I vilket fall som helst, så la jag och Ella oss på blommigt underlag, åt jordgubbar till lumch och solade till oss en varsin permanent bikini (det såg inte så där super sassy ut till min klänning med vidöppen rygg som jag hade på mig samma kväll, kan jag erkänna).

  • I år är det valår, vilket betyder att alla som är födda i bland annat grisens år får vara med och rösta för första gången och som den 95:a jag är gäller detta även mig! Jag var iväg redan på morgonen för att lämna in mitt kuvert.

  • Och så har jag firat mors dag förstås! Väckte mamma med Snö-paket, bar ut en bricka med frukost till henne på uteplatsen och hissade den svenska flaggan.
 
Allmänt | |
#1 - - macarooooons:

OM det nu var så, att du åt en Macaron, så vill jag bara säga att du är närmare mållinjen är vad du var förut. Du är närmare nu än förra gången jag skrev. Och jag står fortfarande och hejar, ska du veta!
GO ELLI!

Svar: Det gjorde jag inte. Jag är ledsen...

Men alltså du! Underbaring.
Ellinor Åkeson

Upp