Studentfotografering, vin och en god natt.

Ja, jo, jag vet att jag har varit lite borta (i alla tänkbara bemärkelser) den senaste tiden, men den här gången kommer jag inte dragandes med någon skruttig ursäkt om att kameran legat på laddning och jag glömt var katten jag lagt den; nej, den här gången har jag rikliga belägg för att min frånvaro varit med giltigt förfall. I måndags var det fotografering på bakgården, i tisdags var det knackelibang på lärarnas dörrar, i onsdags var det examenslunch och i torsdags sprang jag och 12 av skolans klasser ut, och om inte det är valid reasons till att lämna datorn därhän vet jag inte vad som är.
 
Bloggen här kommer att fyllas med inlägg om veckans spektakel och för enkelhetens skull kommer den sjätte månadens upptakt att återberättas i kronologisk ordning (fast, egentligen är det inte alls så mycket enklare; det hade varit mycket mer tacksamt att skriva ned det man har i sitt korttidsminne på direkten). Så, då börjar vi: MÅNDAG.
 
 
Med tre dagar kvar till dagendagen var det tid för fotografering. Fler än flest flickor var fina i sina utspringsklänningar, men eftersom jag inte ville ha på mig min sådana innan det den var tänkt för svassade jag upp i en shortsdress med ett bakre så flott att blå himlar och hav bleknar i jämförelse. Först fotades klassen uppradade och tillsammans, sedan togs det porträttbilder och därimellan uppdaterades Instagram. Allt som allt tog väl en 20 minuter kanske, inte mer.
 
 
I och med att le mot linsen var det enda som stod på schemat, och tack vare att solen smekte oss, kunde jag och Anna gå hem till mig och dricka vin. Vi gjorde ett stopp på vägen, innan dess att vi klunkade upp druvsaften, och det var vid vår gamla skola. Vi gick nämligen även i samma högstadium och en dag som denna var kände vi för att där hälsa på. Väl i min trädgård, där äppelträd står i blom och rabarber växer så att det knakar, pratade vi mycket om skolan - livets skola.
 
 
Till kvällsmat åt jag grillad lax á la minute och drack rosé. En av mina utmaningar för i år var att dricka Perfect Day-vinet (här kan man klicka om man vill läsa om varför) och det tyckte jag passade bra att göra i måndags. Jag är ingen vinfinsmakare, men jag, och mamma och pappa också, tyckte att det var gott att läppja på. Det får många gröna grapes i betyg.
 
Tog tio-tåget till Fridhemsplan, belamrade en uteservering och hängde sedan där med några klasskamrater resten av kvällen. Mami hämtade mig mitt i natten och jag somnade bums. 
Allmänt | |
Upp