Let's get together.

Lördagen efter vår student, det vill säga när Big Day-appen visade "2 days since" i stället för "68491207464 days until", anordnade Mimmi i klassen en mini-reunion hemma hos sig. Ho stod för grill och kol och vi andra fick ta med oss vad vi ville äta och dricka. Det blev en hel del, nästan uteslutande, prat om studenten och jag fick reda på så mycket under den där sittningen att hälften hade varit nog. Men, men, för all del; studenten tar man bara en gång. Och om jag ska vara riktigt ärlig, så önskar jag att jag hade en bästa vän som är som jag är när jag är på pickalurven, för fy Sören, vad roligt jag hade haft det då. Nog gafflat, här är en hop foton:
 
 
Det här är en grill. "Fasiken, så uppmärksammat, hördudu!" kanske ni tänker, och det med all rätt, men eftersom familjen Åkeson använt sig av gasol sedan milleniumskiftet var min första tanke att en rymdfarkost tagit ned på träplankorna. Jag förstår de som förespråkar klotet, för doften av grillat förhöjs ju med lika många nuffror som det är procent alkohol i vinet man dricker till, men det tar ju sådan TID! Jag åt i och för sig kallskuren pastrami och drabbades således inte av någon längre väntan, men ändå.
 
 
Någon var fiffig och tog med sig en hel vattenmelon och skar upp och bjöd på. Detta röda innanmäte gör sig FENOMENALT, som Edward Blom skulle ha uttryckt sig, bra ihop tillsammans med färska jordgubbar och kärnfria vindruvor på sommaren.
 
 
Här har vi Frida och Tilda (om jag framför det muntligt låter det som någon fancy webb-show, redo att sändas på Aftonbladet TV vilken sekund som helst; "Frida och Tilda). De här går inte i min klass, men välkomnades in till partyt i alla fall. Frida och Vendela (håll ut, så ska ni få se henne också!) smickrande mig ofantligt, så nu har jag tankar på att faktiskt författa en egen bok.
 
 
Here she is: VENDELA, och till høyre: ALICE!
 
Vi avslutade med en kubbturnering, men vid det laget var jag så frusen och skakig på handen att jag inte kunde hålla i kameran, knappt ens i kubbträt.
 
Allmänt | |
Upp