"Och Singoalla tror att, om himlen finns är jag förlorad."

Jag var på väg till bilen för en åktur till några amigos som jag har boendes några kvarter bort och som alltid på väg till uppfarten passerade jag vår brevlåda. Jag öppnade den och fann där, till min stora förvåning och ännu större förtjusning, ett paket - till mig! Hade inte tillräckligt med tålamod för att återvända in och låta det ligga hemma och vänta eller själv vänta till dess att jag kommit fram, utan lossade på tejpen redan i farten. Blev så paff att jag trodde att krockkudden utlösts när fem Singoalla-paket blottandes för min syn. Underst låg ett A5-papper och längst ned på det fanns en mailadress, till vilken jag skrev.

Jag skrev följande:

"Hej Stina!
Med detta meddelade vill jag inget annat än att rikta ett stort tack till dig, och Singoalla, som skickade mig ett paket med kakor häromdagen. Nej förresten, det är inte det enda jag vill; jag vill också fråga hur det kommer sig att just jag blev priviligerad med detta? Var det med anledning av det jag skrev på Twitter (det här) eller ligger någonting annat bakom försändelsen? Om "ja"; vad? Oavsett hur det ligger till, så blev jag, och mina vänner (framför allt mina vänner kanske, eftersom jag inte äter kakor) väldigt förvånad och glad. Återigen: stort tack!

Med vänlig hälsning,
Ellinor"

Till svar fick jag:

"Hej Ellinor
Va roligt att du blev glad. :)

Jag såg ditt inlägg på twitter och tänkte att du kanske ville veta bakgrund till varför vi kallar det "nya Singoalla". Trevligare, tyckte jag, var att skicka lite smakprov istället för att bara svara.

Ha en trevlig helg,

Med vänlig hälsning / Best regards"

"Det var då det VÄRSTA!" (och med "värsta" menar jag inte någonting negativt - snarare tvärtom!) tänkte jag. Tala om vänlighet (och simpel marknadsföring eftersom jag nu både twittrat och bloggat om kexen från Göteborg, berättat storyn muntligt samt delat ut spröda kex med fyllning och kräm till höger och vänster)! Undra om man skulle ta och slänga ut en liten tweet om hur det vore att skrapa triss i TV, kanske...

 Här har vi god(i)spaketet!
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Du går inte upp i vikt av lite kakor.

Svar: Säg det till sjukdomen jag har i huvudet.
Ellinor Åkeson

#2 - - Anonym:

Just did :*

#3 - - t:

fyfan vad respektlös kommentar. var bara tyst...

Upp