Poängjakten.

I dag ägde den så kallade "poängjakten", i vilken skolans samtliga treor tävlar om vilken klass som ska få springa ut först på studentdagen, rum. As you might understand var det en kamp av mycket stor betydelse, inte minst för mig som har en vinnarskalle som ingen annan (eller, som "ingen annan" ska jag inte säga, för det var många fler än bara jag som ville vinna, skulle det visa sig). Hade inte förväntningar åt något håll, vilket förmodligen förstärkte känslan av att det var så barnsligt roligt, helt alltet!
 
Det här händer innan:
Var klass utser en grupp om tio pers, som sedan kandiderar i olika utmaningar, vilka bestäms och bedöms av tvåorna. Tillsammans ska klassen också komma överens om ett tema för sina tävlande att klä ut sig till. Därutöver ska man tillverka ett clatchy lakan och dessuom öva in en koreografi att visa upp.
 
SABET11B went 101 dalmatiner med Emma som Cruella De Vil i spetsen och dansen skedde i takt till "Who let the dogs out?". Lakanet fanns inte till förfogande under dagen i dag, men som jag knäppte några kort på själva skapandeprocessen och då såg det ut så här:
 
 
"Vi har haft det bästa SAMlaget" följt av en Mr. Bean-meme och underst en text i rött: "If you know what I mean...". 
 
 
Och så här fin var Mickan!
 
Så här går det till:
Efter att alla klasser gjort entré på plan tre delas ett häfte med 100 uppgifter ut. Varje uppgift ger poäng, hur många är beroende av vad som står, hur väl det utförs och en domaråsikt. På 90 minuter ska man hinna med så många som möjligt. Mycket gick ut på att skämma ut sig, men kategorin "vidrig" var tvivelsutan dominerande. Skrattade så när jag såg att "ät en smörgås med leverpastej och kaviar på" stod som äckelpäckel, då jag vet att Färjestads Niklas Arell äter det som mellanmål en vanlig dag. Skrattade inte lika mycket, eller inte alls faktiskt, när Imran kräktes upp de tre deciliter ketchup han hällt i sig...
 
På detta vis slutade det:
Den som det visste... Alla siffror måste sammanställas först, därefter kan resultatet presenteras. Personligen tycker jag att vår målning och dans var överlägset bäst och det är min objektiva åsikt. (JOHO! Det är det visst det!) Återkommer med vilken plats vi hamnade på.
 
P.S. Om min klass inte blir en av de tre första tänker jag inte springa ut. D.S.
 
P.S. 2 Jo, det tänker jag. D.S.
Allmänt | |
Upp