Överbelastningsskador i hjärtat.

Eftersom jag inte är följare till någons konto på Instagram (nej, inte EN KOTTE har undertecknad som follower) går jag miste om en hel hög med bilder. Inte sällan brukar jag leta mig till de vars bilder jag vill granska och begrunda, smickra eller dubbelklicka på, men ibland händer det att jag missar en uppladdning. Som av en händelse var fallet så för bara någon dag sedan, när jag besökte Tolles profil. Gjorde flödet lodrätt, varpå det på skärmen och ur högtalarna spelades en mörk filmstump. Den här. Om jag ska vara ärlig tror jag inte att mitt sköra hjärta klarar av en sådan kopiös mängd med kärlek. Klippet framkallar så starka känslor att jag får FYSISKT ont i hjärtat. Som rubriken lyder: "överbelastningsskador i hjärtat"; det är vad Färjestad ger mig. 
 
Ibland, främst om kvällarna, brister jag i gråt enkom för att tomhetskänslan och saknaden efter Färjestad är så stor. Jag skulle utan tvivel, ånger och att blinka kunna offra en arm för att säsongen ska ta vid I DAG och således besparas att utstå det helvete som jag upplever att det är utan Färjestad.
 
Bollklubben, vet du vad? Jag saknar dig, med hela mig.
Ishockey | |
Upp