Låtlista till flaket.

Inte tio elefanter som balanserar på en liten spindeltråd och inga tio små moppepojkar, utan tio dagar kvar tills gymnasiet är min högsta och senast avslutade utbildning. Jag har tänkt, och tänker, mycket på den dagen. Det mesta är förberett, men "det mesta" är inte allt. Än finns det saker att ta itu med! Åter till det jag vet; vilka låtar som kommer att spelas på det björkrispyntade flaket, till exempel. Vi blev ombedda att välja fem låtar var (vi är en klass á 30 elever) och dessa uno, dos, tres, cuatro, cinco valde jag:
 
1. Melbourne sound (Original mix) - Matty Lincoln feat. Mandas
På en hemmafest redan i augusti i fjol visste jag att jag inte skulle vilja åka flak utan detta sound, så den här var det inget snack om. 
2. Melbourne bounce (Deorro remix) - Orkestrated, Fries & Shine, Big Nab
För att.
3. Här kommer vi - Fritjof & Pikanen
Såklart att en låt med svensk text måste finnas med på önskelistan! Var inne på Gyllene Tiders "Det är över nu" ett tag, men sedan kom jag på att resten av klassen förmodligen också tänkt i de banorna och valde därför att gå mot strömmen i stället för att flyta med den. En hiphop:ig plåga vars refräng är detsamma som vårt mantra under färden kommer att vara: HÄR KOMMER VI!
4. A few good men - Dropkick Murphys
Lyricsen gör mig hjärtnupen och jag ser framför mig en hejaklack SABET11B edition. PER-fekt!
5. Best day of my life (Gazzo remix) - American Authors
No further explanation needed.
Allmänt | |
#1 - - M:

Låtom oss göra en rolig grej!
Denna roliga grej innefattar att skriva ett imaginärt CV (dock arbetslivserfarenhet exkluderad ifall du anser det onödigt). Dvs hur du skulle beskriva dig själv på ett professionellt, arbetsmässigt manér. Detta är såklart helt och fullt frivilligt, men som sagt: det skulle generera ett spännande inlägg. Lite som en frågestund eller lista, fast utan just det - frågor eller punkter.

Svar: Det var ett skojsigt förslag. Tyvärr måste jag meddela att det får vänta ett tag, då jag inte känner att jag är i stånd till att genomföra det just här och nu. Hoppas att du har överseende med det. Kram på dig, M!
Ellinor Åkeson

Upp