Kyckling allt-i-ett.

Vill ni ha ett jättesmarrigt kycklingrecept att testa på i helgen? Men det är väl KLART att ni vill! Ser ni bara till att rota fram det som jag listat nedan ur skåp och skafferi, så ska allt gå som smort!
 
Tinade kycklingfiléer 
Grönsaker (jag valde aubergine, cocktailtomater, gullök, rödlök, röd paprika [trots att jag gillar den gröna bäst] och sugarsnaps)
Champinjoner
Olivolja
Soya
Vitlök
Flingsalt
Svartpeppar
Rosmarin
 
 
 
1. Medan ugnen jobbade upp värmen till 225° C (förtydligande: börja med att tjoffa på ugnen) slängde jag ihop marinaden som behövs för att det här ska smaka. Tre matskedar olja blandades med en och en halv matsked soya och sedan spetsades det med en nypa salt, lite mer peppar än så och en pressad vitlöksklyfta modell större.
 
2. Steg nummer två går ut på att dela upp filéerna i mindre bitar för att sedan vända ned dem i laget. Där ska de ligga under tiden som nästa moment utförs.
 
3. Vilket är då nästa moment? Jo, grönsakerna! Jag halverade och tärnade vegetabilierna och svampinjonerna och placerade dem sedan på en oljesmord plåt. 
 
4. På samma plåt tippade jag även över den marinerade kycklingen, rörde runt rubbet och strösslade sedan över rosmarin på hela härligheten.
 
5. Last but not least satte jag in plåten och där lät jag den stå och gotta sig i 30 minuter.
 
Jag som är färslig med maten åt inte riskornen som kokats vid sidan av, men det är vad jag skulle rekommendera att servera till denna rätt. Annars finns det andra alternativ, så som bulgur, couscous, matvete eller klyftad potatis. Vill man så kan man smula över lite fetaost också! 
 
Smaklig spis!
Allmänt | |
#1 - - t:

blir så ledsen att du inte åt ris till...
och har tagit bort mitt kommentarsfält för vill bara ha bloggen för att skriva av mig, vill inte fiska medlidande eller höra andras åsikter eller skapa diskussion. vill liksom bara ventilera helt fritt i tystnad.
puss och styrkekramar och FÖRSÖK ÄT KOLHYDRATER! <3

Svar: Jag förstår... Styrkekramar tillbaka och ÄT, DU OCKSÅ!
Ellinor Åkeson

Upp