"Kan man bli fri(sk) från en ätstörning?"

Kan det möjligtvis vara så att någon av er som är inne här och läser lagt på minnet att jag en gång i tiden lovade att visa upp mitt gymnasiearbete så fort det var färdigt, inskickat, granskat, opponerat på och klart godkänt? Kanske, kanske inte. Hur som helst, här är det, arbetet som varit som en igel i mitt huvud sedan åtta månader tillbaka: mitt gymnasiearbete.
 
 
Och, nu ska ni få höra! Jag är nöjd. Ja, jag är nöjd. Det är sällan, om ens någonsin, jag sagt så om mig själv och/eller något jag presterat, men den här gången är det annorlunda. Det har varit både fysiskt krävande (mycket koncentration och många nätter utan en blund) och psykiskt påfrestande (insikter som kommit till en och känslor som kolliderat), men det har det varit värt, för för första gången på vähähäldigt länge är jag NÖJD.
 
När jag ändå är igång, så vill jag passa på att rikta ett enormt tack till alla som varit med mig på vägen och på så vis gjort detta arbete möjligt! (Ser ut och låter som värsta Oscarsvinnartacktaleimmitationen, men jag menar det verkligen.)
Allvar | |
#1 - - louise kollberg :

haha jag hade också fri(sk) i min uppsats (gymnasiearbete) om min blogg som terapi, gud vad sjukt! kram bästa du

Svar: Haha! Gjorde du? "Great minds think alike" som man brukar säga.
Ellinor Åkeson

#2 - - Lisa:

OM jag minns att du har lovat att visa det? Ja, det är en sak som är säker! Ska läsa det i lugn och ro i helgen. Det känns inte som något man skummar igenom när man har fem minuter på sig… Vill läsa det med full uppmärksamhet <3 Jag lär återkomma i helgen.

Svar: Hoppas att det är vad du önskar. Trevlig lässtund, så hörs vi när helgen är över. Kram, goa du!
Ellinor Åkeson

#3 - - Mikaela:

Åh, du är ju kalasbra! Dock fungerar inte länken för mig. ):

Svar: Tack snälla, rara! Fungerar den inte? Det var skumt. Vad kan det vara som krånglar, tro?
Ellinor Åkeson

#4 - - Louise:

Som vanligt var det en fröjd för ögat att läsa. Du är fantastisk med orden; det har jag tyckt sedan jag började följa din blogg för ett X antal år sedan. Då var du kanske 14-15 år och jag blev så förvånad över att en såpass ung tjej kunde formulera sig på ett sådant vackert sätt (trodde kids på 14-15 år bara kunde ord som "lol" "dööööh" "liksom" "k bry" osv...., men jag hade SÅÅÅÅ FEL!!!).

Du har en stor talang; en VÄLDIGT stor talang.
Du kommer bli något stort.

Svar: Du anar inte vilket leende din kommentar genererade. Tack, från djupet av mitt hjärta.
Ellinor Åkeson

#5 - - t:

vad blev ditt svar på frågan förresten? :) personligen så tror jag inte det, jag tror att det alltid lever med en men att man absolut kan bli såpass stabil att man kan börja leva ett mer funktionellt liv igen, men aldrig 100% fri i sitt huvud.
klart du ska vara nöjd också, varje arbete man åtminstone FÖRSÖKT göra sitt bästa på ÄR sitt bästa och sitt bästa ska man ALLTID vara nöjd över!
styrkekramar <3

Svar: I rapporten kan du se att jag tänker likadant som du.
Kram med styrka i tillbaka till dig.
Ellinor Åkeson

#6 - - t:

men åh, vad dum jag är!! såg nu i kommentarerna att man kan läsa den!

#7 - - Mikaela:

Länkproblemet löste sig lyckligtvis! Du är ju helt sanslöst bra på att skriva. Hur gör du egentligen för att bibehålla all information och alla fina ord och göra dem så personliga?! You go girl!

Svar: Vilken tur! Men MENAR du det? Åh, så glad jag blir. Tack, från den rödaste delen i mig, Mikaela.
Ellinor Åkeson

#8 - - Emelie :

Bästa gymnasiearbetet jag någonsin läst av alla jag opponerat och lyssnat på. Jag som själv haft en ätstörning kan verkligen relatera och även ta åt mig av mycket, trots att jag är frisk, ja frisk! Jag är frisk, för det kan alla ätstörnda bli! Viktigaste rapporten någonsin. Kram

Svar: Den här kommentaren är att utse till "dagens glädjeämne"! Tack, Emelie. Tack, tack, tack.
Ellinor Åkeson

#9 - - Tess:

Har inte läst detta förens nu då jag bestämde mig att läsa det då jag verkligen hade tid att ta in allt du skrivit. Och vad jag är glad att jag gjorde det! Vilket jävla gymnasiearbete du har gjort, Ellinor. Jag har trott på dig sedan den dagen vi första gången korsade varandras twitter accounts (kan man säga så? Haha!) Du är helt fantastisk, glöm aldrig det!

Svar: Åhåhåhå! Tack, Tess - för allt!
Ellinor Åkeson

#10 - - Greta:

Gud vad imponerad jag blir av dig, du kan om du vill! du är så duktig!!!! All lycka till dig, du är så vacker!!!

Svar: Tack för alla fina ord om och till mig, Greta! Tack.
Ellinor Åkeson

#11 - - Jenny:

Så himla bra skrivet, shit vad du är duktig!
:)

Svar: Tack snälla, rara!
Ellinor Åkeson

#12 - - Elin:

FYFAN vad grymt! Blev helt inne i texten och jävlar säger jag bara, grymt jobbat tjejen! <3

Svar: Vad roligt att höra! Tack x miljarder!
Ellinor Åkeson

#13 - - Hanna:

Ville bara säga att ditt arbete var väldigt bra skrivet! Glad för din skulle! Kramis

Svar: Tack så mycket, raring!
Ellinor Åkeson

Upp