"Beauty, to me, is about being comfortable in your own skin. That, or a kick ass red lipstick."

De sista dagarna som leder fram till studenten är allt några riktigt ytliga sådana. Fötterna som ska trängas i öppna skor ska vara i skick, benen ska vara i nyans av pepparkaka, naglarna ska vara nymanikyrerade och håret ska det göras någonting med; vad beror på, huvudsaken är att det är något. Jag har några av dessa stora saker kvar att få ordning på innan jag kan infoga en bock bakom, men helt efter ligger jag inte! För att nämna tre exempel: i går tog jag mig iväg på en sista minuten till Solarieöarna, i dag gjorde jag slingor i stråna och i övermorgon ska fingertopparna bli fabulösa.
 
Det som skrivits ovan är sådant som snarare får det inuti att må bra, därför har jag även ägnat mig åt sådant som gynnar utsidan (solarium, hårfärg och gelé gagnar inte kroppen precis) på riktigt. Bilderna nedan visar vad som varit till stor hjälp. Det är vita plåster med kondomliknande konsistens som ska fästas under under vardera öga, verka i en halvtimme och sedan slängas i soptunnan. De är till för att minska det mörka samt reducera ringar. Jag vet inte om det är inbillning, men jag tycker mig märka skillnad efter bara en behandling. Har två paket kvar här hemma och om det visar sig att de fungerar lika bra blir det till att köpa nya så snart som möjligt. För er som undrar kan jag tala om att de kostar 75 kronor styck.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Moa Larsson:

Vart kan man köpa dessa smarta små vita saker? :)

Svar: I vilken fysisk butik de finns vet jag inte, men de går att beställa från nätet. Jag har sett att Asos har dem, så kika där!
Ellinor Åkeson

#2 - - Elin:

Jag tror jag måste prova denna! :)

Svar: Det tycker jag att du ska göra! Vad har du att förlora? (Ptja, det skulle vara pengar då...)
Ellinor Åkeson

Upp