Talk to me.

Svensk sommar är i sikte och radio P1's sommarpratare med den. För mig är det typiskt juni, juli, augusti; det och att beställa hem böcker för en större köpesumma. I år fraktades "Det handlar om dig" och "Förr eller senare exploderar jag", och så väntar jag på "The golden year", som ännu inte release:ats. Åter till gagget! Kastade ett getöga på värdarna för 2014 och fann några, men bara några stycken, intressanta, vilka jag har ringat in med rött.
 
 

Jason Diakité
En hiphopare med skinn som kanel, ögon som korinter och enligt min tro en karaktär lika ljuvlig som julen själv. För många är han mer känd som Timbuktu. Jag tycker om honom som både artist och person; inte för att jag känner honom privat, men efter hans medverkan i ett program här och ett där, Musikhjälpen framför allt, har jag fäst mig vid honom och inte bara hans snurr-R-låtar. Han öppnar, och det är inte mer än rätt! Ser fram emot hans avsnitt.

Simon Kyaga
Vet inte vem den här strutten är; det var "överläkare i psykiatri" som fångade mig. Det ska bli intressant att se vad herren har att säga. Undra om (läs: hur mycket) jag kommer att känna igen mig...

Fredrik Wikingsson
Fredrik är van vid att sitta framför micken och i tio av tio fall är det ett nöje att lyssna till honom och det tror jag att det kommer att bli även den här gången. Det här är hans beskrivning av sin inspelningstid: "Min farmor fyller 90 i sommar, och mitt Sommarprat kommer – om allt går som det ska – att utspela sig på hennes födelsedagskalas, i köket på hennes äldreboende i Trollhättan. Det är fan hög tid att fler Sommarprat kommer ut och luftar sig i landet en smula, istället för att gömma sig i Sveriges Radio-bunkern. Jag kommer nästan uteslutande att prata om gamla människor. Det är angelägnare att prata om dem och hur de har det, än att prata om mig. I bästa fall blir det också roligare.". 

Börje Salming
H-O-C-K-E-Y!

Caroline Winberg
Modellande och allt vad den branschen innebär har alltid legat i mitt genuina intresse, så att lyssna till vad super-C har att komma med för spännande känns... Spännande. Längtar lite redan!

Steve Angello 
Honom bara ska man höra.

Allmänt, Estetiskt | |
Upp