Something to celebrate.

När Mallan avverkat 18, och fyllt 19, år här på Tellus föresatte hon sig att organisera ett litet gästabud i Solgård. Ett dussin tjejer samlades hemma hos värdinnan för att plocka mat, planera perioder, kaffeeklatsch:a och häcka vid en fröjdefull paketöppning. Få var de som valde dansant fest efteråt, då de flesta av oss hade ett arbetspass uppskrivet dagen därpå. Låt mig här hälla ett bildregn från kvällen i stället för att dissekera den med ord:
 
 
Här satt vi! (Ja, "vi". Alltså; jag hade sällskap i det lilla soffhörnet, men inte just när den här bilden togs. Pratar inte om mig själv i vi-form.) Det var lite (och med "lite" menar jag fasansfullt) småkyligt (och med "småkyligt" menar jag rövkallt) att sitta ute och äta, men det var inget som en filt (en kofta, en jacka, tjocksockor och så vidare, och så vidare) inte kunde ordna. 
 
 
Och det här åt vi! (Jag ingick dock inte i vi:et i det här fallet, men det är som det är, det...) 
 
 
Födelsedagsflickan tyckte att de som bjudits skämde bort henne; jag tyckte att hon skämde bort de som bjudits.
Titta bara på vilka minimuffins hon koncentrerat sig på!
 
 
Malin och julia, Tilda och Emma och så Michaela och Julia igen.
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Alltid ska du nämna att du inte åt? Vi vet att du är sjuk redan.

Svar: Jag vet att ni vet, men de gånger jag inte sagt någonting om saken har jag alltid fått frågan "ÅH! Så du åt?".
Ellinor Åkeson

#2 - - t:

låter dina vänner dig bara sitta där utan att äta på hela kvällen? varje gång ni umgås? mina vänner blir ASARGA på riktigt och tjafsar emot hela tiden om inte jag äter, vilket jag tycker är oerhört jobbigt men också helt rätt, eftersom jag gör detsamma om någon nekar min mat. blir det inte jättedålig stämning när dom dykat fram till dig och du säger "nej, tack"? eller är det bara för mig det blir så? :(

Svar: Min lösning är att alltid medtaga en liten låda med egen mat på tillställningar likt dessa. Då mina vänner är väl medvetna om mitt mående frågar ingen. De tar för sig av vad de vill ha och jag äter mitt.
Ellinor Åkeson

#3 - - Lollo:

Tolka inte detta negativt eller så har bara en fråga! :)) Har du någon känsla för när det kommer vända för dig? Hur länge kan du hållas till "beteendet" du har? Kommer det ske ett mirakel en vacker dag eller gör du framsteg dagligen? Kämpa!! Kram :)

Svar: Du är välkommen att fråga vad som helst! Ska jag vara ärlig, så känns det just nu som om det aldrig kommer att vända för mig. Av den anledningen är frågan din lite svår att svara på. Jag hoppas att jag har fel och att jag faktiskt blir bra, om inte annat; BÄTTRE, en dag.
Ellinor Åkeson

#4 - - Anonym:

Ellinor, jag orkar inte mer. Kan man prata med dig på något sätt?

Svar: Skriv till mig på Facebook!
Ellinor Åkeson

#5 - - Mikaela:

Alla din bloggläsare i symbios med varandra: "KOM TILLBAKA!"
Okej, det må ha gått blott två veckor sedan inlägget ovan författades, men det är likväl lång tid för någon som ser dina uppdateringar som dagens höjdpunkt. (Typ.)

Och ja, jag är ganska så jättesäker på att jag för allmän talan.

Svar: Får nästan en liten tår i ögat av dig och den här kommentaren! Jag mår tyvärr inte så väldigt bra för tillfället och har därför valt att lägga bloggen lite på is. Jag hoppas vara tillbaka en dag, dels med bloggen, men framför allt med mitt mående. Men tack. Jag menar det verkligen; tack ♡
Ellinor Åkeson

#6 - - Hanna:

Ellinor vart är du? Du har inte bloggat på länge nu :( styrkekram tjejen <3

Svar: Nej, jag har ju inte det, och tyvärr så kommer det nog att dröja länge innan jag gör det igen. Har NOLL inspiration till i princip ALLT just nu. Jag är hemskt ledsen!

Styrkekramen mottages tacksamt. Jag skickar en sådan tillbaka till dig! ♡
Ellinor Åkeson

#7 - - Elsa:

Måste bara fråga: vad händer? Får man fråga om ditt dåliga mående har med ätstörningen att göra eller någonting annat? Sett en del kommentarer på instagram också, fick känslan av att du tagit hjälp? Hoppas det! Kram på dig.

Svar: Det har med ätstörningen att göra, ja. Någon hjälpa, annat än från mina nära och kära, har jag inte för tillfället. Kram tillbaka!
Ellinor Åkeson

#8 - - Hanna:

Hej Elli!! Hur går det för dig? Hur gick det på capio? <3

Svar: Har du ingen mail-adress eller någonting, darling?
Ellinor Åkeson

#9 - - Hanna:

Haha komiskt att jag precis kommenterade min mail i ett annat inlägg ;)))) men skriv till mig! Vill jättegärna veta hur det går för dig! Fina Ellinor <3

Upp