I'd give my life for you.

Har ni sett Cancerfondens reklam? Det finns förstås flera, allihopa fina på sitt lilla vis, men jag menar den där en sjuk kvinna står inför giftemål och hennes två vänninor, tillika brudtärnor, bestämmer sig för att raka av sig sina frisyrer, så att de, alla tre, kan stå flintskalliga framme vid altaret. För att försäkra mig om att den inte passerar någon postar jag den nedan:
 
 
Jag blir rosig om kinderna när jag sitter i mitt allrum och ser denna; inte för att jag har ytliga kapillärer, utan för att jag fylls upp av så mycket värme och trippelt med kärlek. Själv lider jag inte av cancer, men väl av en svårbotad sjukdom och således vet jag hur mycket det betyder när någon offrar sig för ens skull. Jag kan inte tacka min lillasyster nog för alla gånger som hon tagit en extra slev när jag inte tagit någon alls, bara för att visa mig att det med den inte lurar någon fara. Inte heller vet min mamma och min pappa om hur mycket det har betytt för mig när de har lämnat återbud till sedan länge inbokade träningspass, för att de vet att jag skulle må bättre av att ha dem stillasittande hemma hos mig. Självklart är att andra inte ska rätta sig efter mig jämt och ständigt, i det här fallet är det väl snarare tvärtom, men ibland gör de det ändå och då blir jag ju så glad! Så sent som i helgen fick jag det här av en kär vän: "Hade jag kunnat bestämma över saken själv hade jag gått upp två kilon för varje kilo du gick upp. Bara så att du vet. Kram." [Tillfälle för trillande tårar.]
Allvar | |
Upp