Dött kött är gött!

I veckan gästades staden Stockholm av två småstadsbor, med vilka jag och några stycken från den grönvita läktaren umgicks med för en kväll. Vi samlade ihop oss hemma hos Olle i Sundbyberg, där vi spelade NHL tills vädret sprack upp, sedan gick vi i samlad trupp till Mälarpaviljongen. Det är dit jag vill komma; inte till sofforna på flajen (även om jag kan tänka mig att viga fler timmar av mitt liv åt en sådan), men till en kort konversation som där ägde rum. På följnde vis tedde det sig när Siddan, uppifrån, var hungrig (läs detta högt och var inte rädda för att ta i med den norraste norrländskan):
 
Siddan: Jag är något så djävulskt hungrig. 
Rille: Köp en sallad då.
Siddan: Jag är hungrig, sa jag.
 
Jag bara älskar att ha sådana citatmaskiner till människor runt omkring mig! I fallet ovan var det enda jag kunde tänka på, efter att jag skrattat färdigt, "'Vegetarian' is an old Indian word for 'bad hunter'."-citatet.
Allmänt | |
Upp