List med twist.

1. Om du fick välja att leva i en TV-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Den enda TV-serien jag verkligen vet någonting mer om än själva titelnamnet är typ Family Guy och det känns ju inte så där jättekul (eller jo, det gör det visst det!)... Ni kanske följer någon serie som jag skulle passa i! Gör ni det? Säg!

2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?
Artist/dansare/sångare. "Bara jag får stå på scenen" tänkte jag. Min största idol var Carola. Så, nu släpper vi det. 

3. Vilken är din favoritdoft?
Av allt som finns att dofta på i hela världen? Oj! Den listan kan göras lång. Är ni med? Asfalt när den fått lite regn på sig, belgiska våfflor i Gamla stan, champagne med inslag av fläder, dill på burk, eld i öppna spisen, frukt från marknaden utomlands, godis i lösvikt, hockeyhandskesvett, insidan på Skansen-bageriet, julgransbarr, kokos, Medelhavets salta vatten, nagellack, One Million-parfym på någon med skäggstubb; nej, nu orkar jag inte mer. Tänkte att jag skulle vara duktig och skriva en doft på varje bokstav, i bokstavsordning, men NU ORKAR JAG INTE MER!

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
Antingen vid något vackert, stillsamt och rofyllt ställe, typ de norska fjordarna, eller någon mother fucking röjarplats. Nej. Nej, de norska fjordarna. Absolutely.

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
Äter det jag vill, talar om för alla jag älskar att jag älskar dem och åker över till min KK för att ha sex one last time.

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
Mycket. Det som inte skulle vara annorlunda är brösten; jag skulle förmodligen inte ha några om jag var man, och har inga nu heller. 

7. Vilket är ditt favoritverktyg?
Pincetten. Med den kan man plocka sina ögonbryn, pilla i nagelbanden (rekommenderar ej att göra detta, men om det ska göras, ska det göras med en pincett), rädda barnhälar från lömska stickor, hugga ett öppningshål på postpaketen, med mera, med mera.

8. Vad gör du om tio år?
Ja, vad gör jag om tio år? När jag var mindre räknade jag med att vara fru och mor vid 30, men det vet jag inte om jag gör längre. Jag vill gifta mig och så småningom även ge liv åt ett knyte, men inte än på ett tag. För att besvara frågan: jag vet inte vad jag gör om tio år. Jobbar och trivs med det jag håller på med, lan man ju hoppas. 

9. Vilken är din bästa danslåt?
Jag ska vara tråkig och säga att jag inte har någon "bästa danslåt", jag tycker att det mesta som låter som house går att röra sig till. (Med risk för att låta jättekonstig kan jag erkänna att jag tänker på Johannas snygga röv och känner för att bli full och dansa med henne när jag hör "Wiggle" med Jason Derulo feat. Snoop Dogg.)

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Om jag var skitbra på att sy skulle jag väl sy allt? Nej, men kanske en buister med romantiska detaljer, en vippig kjol i någon karamellig färg eller ett par riktiga rackarrökare till rumpjeans.

11. Hur skulle du hantera situationen om du vann typ 108 560 000 euro?
Jag skulle nog inte hantera situationen. Alls. Faktiskt. 

12. Vad tycker du om ordet "hen"?
Jag tycker att det är tramsigt. Samtidigt kan jag förstå att man måste börja någonstans. Det är dock inget ord jag slänger mig med, och är det inte under livshot kommer jag aldrig att göra det heller. 

13. Vilket är ditt bästa recept och varför?
Det bästa receptet, ett kladdkakerecept, har min granne Marie. Bäst är det för att bakverket är gott så in i och för att det är bakat med kärlek. Trots att hon är medveten om hur allt ligger till, att jag inte äter sådant, gräddar hon en sådan till mig varje år (min familj får äta upp den och det tror jag inte att de har någonting emot), för att hon vet hur mycket jag tyckte om den som barn. Blir gråtig när jag tänker på vilken fin granne, och människa, Marie är. 

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?
Dött kött är gött. 

15. Är du beroende av något?
Läppbalsam och att räkna kalorier. 

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
Pojkband, det för att det var det som dånade på mitt rum och i min freestyle förr. 

18. Har du något riktigt bra husmorstips?
Riktigt bra, vet jag inte, men jag vet att man kan koka disktrasan i en kastrull med vatten och således använda den ett tag längre i stället för att slänga den och att man ska svälja en matsked citronsaft för att bli av med hickan.

19. Finns det någon reklam du tycker är bra?
Ja! Älskar ICA's parodi på Bet365-reklamen. Se den här

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Både ja och nej. 

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Inte för att vara sån, men har du sex-lust vid den låga vikten du har?! Det hade inte jag nämligen... Gjorde ju bara ont.

Svar: Att du la märke till det! Nja, är väl inte supersugen, men ibland så.
Ellinor Åkeson

#2 - - V.H:

Man måste bara älska att du gillar hockeyhandskedoften, jag orkar knappt höra alla kommentarer om mina hockeyhänder:) klarar man den så klarar man allt! Stay strong girl. :)

Svar: Jag FÖRSTÅR inte! Hur kan man INTE vara lite smått förtjust i den odören?

Angående det sista där säger jag som på norska: klem!
Ellinor Åkeson

#3 - - t:

får jag kopiera denna lista? rolig ju!!
styrkekramar <3

Svar: SJÄLVKLART!
Ellinor Åkeson

Upp