I'm gonna miss you.

 
Jag kommer att sakna att krocka med henne, utan att varken hon eller jag ens tänker tanken på att be om ursäkt, vid kylskåpet om morgnarna. Jag kommer att sakna att hon kliver in i badrummet, just som jag tänkt att göra detsamma, för att sedan duscha slut på allt varmvatten. Jag kommer att sakna de bortförklaringar hon kommer med när jag anklagar henne för att ha rotat i min garderob utan att ha frågat om lov. Och så kommer jag att sakna att gå in i hennes rum och lägga mig bredvid henne i sängen; inte av någon särskild anledning, men bara för att. Jag kommer att sakna sådant som jag nu skyr som pesten och som jag tidigare tagit för givet. Jag kommer att sakna Magda.
Allmänt, Allvar | |
#1 - - Ida:

Kan vi inte få se personbeskrivningen från ditt CV? Är så nyfiken på hur du beskriver dig själv i ett sådant sammanhang! Och din blogg är ju för tusan himmelsk.

Svar: Jag vet inte om jag känner mig helt bekväm med att göra det faktiskt. Låt mig få sova på saken ett tag. Capish?

Och tack ska du ha för hjärtkramande ord!
Ellinor Åkeson

#2 - - Greta:

Nu börjar jag längta efter inlägg! styrkekramisar till dig <3

Svar: Tyvärr så finns varken lusten eller orken just nu. Inlägg kommer att dyka upp, men sporadiskt. Hoppas att du är okej med det, Fia-Lotta! ♡
Ellinor Åkeson

#3 - - Emma :

Hej!
Du skriver verkligen helt fantastiskt. Dock undrar jag över några saker;
1. Du skriver att ditt sällskap äter massa saker men inte du, vad äter du då? Ingenting?
2. Hur ser en vanlig dags matintag ut för dig? Från att du vaknar tills att du går och lägger dig.
3. Har läget inte förändrats något alls sen du blev sjuk för, som jag har förstått det, flera år sen?
4. Vad är planen nu, hur ska du bli frisk?
5. Om du tänker bort ätstörningen, vad är det absolut godaste du vet?

Svar: Emma! Hej och tack för värmande ord.

1. Jag äter sällan samma sak som mitt sällskap, då jag känner att jag inte klarar av att göra det. Det är dock inte ofta som jag sitter där med ingenting alls. Anledningen till att jag hellre berättar om maten de äter beror på att min kost är tämligen ensidig just nu och således inte gör sig alls lika bra i varken text eller bild.

2. Med risk för att låta dryg säger jag att; det vill jag inte skriva ut här. Dels för att jag inte vill att alla ska veta vad just jag äter och inte äter, men också för att jag riskerar att trigga andra i och med det. Hoppas att du förstår!

3. Jo, det har det! Först till det bättre, sedan till det sämre och nu till; ptja, vad det här nu är. Det har kommit och gått i vågor; just nu är jag bortspolad.

4. Jag hoppas få en lägenhet på MHE-kliniken i Mora. Om jag får det är min plan att bo där var tredje vecka samt jobba utefter deras upplägg. Väntar på remisser och en bunt andra papper för tillfället.

5. Hm... Vad svårt! Det finns ju så himla mycket gott här i världen! Jag tror ändå att jag måste svara en gräddjävla carbonara på någon restaurang utomlands.
Ellinor Åkeson

#4 - - Isa:

Vill du bli frisk? Eller alltså... Mår du "bra" nu eller önskar du att du aldrig blivit sjuk? Vet inte men får känslan av att du inte mår så dåligt. Svårt att förklara.

Känner du en längtan att kunna äta vad du vill när du vill utan ångest? Som när du ser vänner eller familj eller liknande äta goda middagar och godsaker osv, önskar du att du också kunde det? Eller gillar du bara att se andra äta så du kan känna dig duktigare enligt ätstörningen?

Svar: Den friska delen av mig vill bli frisk, men den sjuka delen, som är större och starkare, vill fortsätta att vara sjuk. Jag tror att jag ger sken av att må bättre än vad jag gör, då jag mår långt ifrån bra just nu. Antar att jag har lärt mig.

Ja, Gud ja! Det känns dock så avlägset att hälften vore nog.
Ellinor Åkeson

#5 - - Lisa:

Hej undrar om du någon gång unnar dig något gott som godis till helgarna! Kram kämppa på :)

Svar: Nej, det gör jag inte. Har inte gjort så på flera år. När jag "unnar" mig sker det oftast i form av en lite större portion mat än den jag brukar lägga upp...

Jag kämpar på! Tack och kram tillbaka.
Ellinor Åkeson

#6 - - Ebba:

Saknar att gå in på din blogg(som jag gör flera gånger om dagen) och läsa något nytt genegaliskt skrivet av dig. Jag hoppas att du finner lust och ork snart, även att din recovery går som den ska. Tack vare dig så går min som den ska! All lycka till dig kram

Svar: Blev så innerligt glad av den här kommentaren att jag inte vet var jag ska ta vägen. Mycket tack vare peppande ord, men mest för att det går bra för dig "tack vare" lilla mig. Fortsätt att kämpa!
Ellinor Åkeson

Upp