Frågestund: del 1.

Jag har kopierat frågorna rakt av, så är de felformulerade och/eller felstavade är det ert fel och inte mitt. Skämt åsido (eller alltså, det är ju sant, men det såg så malligt ut); här är en del av falla frågor och svar. Som ni har väntat, va? Resten dyker upp senare i veckan.
 
"Använder du någon parfym, och i så fall vilken (eller vilken som är din favorit)?"
Jag använder mig av eau de parfum. Allt som oftast gör jag det som en "final touch" innan jag ilar, men det händer även att jag tar mig ett sprut i form av en raggardusch.
 
Det står dussin med flaskor på min kosmetikhylla; för tillfället använder jag mig främst av en doft vid namn Daisy. Den kommer från Marc by Marc Jacobs och är min absoluta lukta gott-favorit denna höst.
 
"Vad ingår i din dagliga/veckoliga/månatliga rutin? (Typ hudvård, hårvård, osv.)"
För att inte göra detta svar till ett som sticker ut helt och hållet längdmässigt väljer jag att ta upp det jag strukit under, det vill säga min dagliga rutin vad gäller hudvård. 
 
När jag vaknar på morgonen går jag raka vägen in i badrummet för att blaska av mitt ansikte med kallt vatten (trots att det är huvudvård snarare än hudvård tycker jag att det momentet hör hit). Därefter blöter jag en bomullspad med kastanjevatten som jag sedan duttar överallt i nyllet. Efter det sminkar jag mig med antingen BB Cream eller concealer plus foundation, puder, rouge, brynpenna, ögonskugga och mascara (alltsammans är köpt inne på Make Up Store, förutom BB-produkten som är köpt på Hennes & Mauritz, då den kommer från L'oréal). 
 
Tvättar av sminket med varmt vatten och "ENZYME CLEANSER" (bästa på marknaden!) från min pappas egna företag samt "EYE FOAM REMOVER" från Make Up Store. Brukar göra detta samtidigt som jag duschar; två flugor i en smäll, som man brukar säga. I duschen schamponerar jag håret, tvålar in mig, rakar benen, råkar skära av benen och så vidare. Har inte tålamod nog att vänta på att jag ska torka, därför brukar jag smörja in mig i kroppssmör (helst den med kokosdoft från The Body Shop) när jag fortfarande är lite blöt, men jag har inte dött än! Lite ansiktsvatten och någon mjukgörande och återfuktande lotion på det, sen så är jag klar!
 
Hujeda mig! Det är inte dåligt med kräm och klet jag håller på med, ser jag nu...
 
"Om du var tvungen att ha en riktigt extrem hårfärg, vilken skulle du välja (det kan vara allt från babyrosa till neongrön..)?"
Med undantag från hösten 2012 då jag tonade mina strån bruna har jag aldrig rört dem, därför vore det extrem att ens färga mitt hår brunt. Med tanke på att kulörer som babyrosa och neongrönt nämns antar jag att inledningen av mitt svar på denna fråga inte duger, så jag säger eldrött.

"Vilket mönster är din favorit när det gäller kläder?"
Jag är en sucker flr ränder och ser gärna vita sådana varvas med marinblåa eller röda diton. Tycker även om blusar med små blommor på. 
 
"Hur ser ditt hus ut?"
Mitt hus är ett ljusgult ett, som består av två våningar med en boyta på sammanlagt 150-någonting m², en vindsvåning, ett alldeles sagolikt uterum samt en stor träaltan att grilla både kropp och kreatur på.
 
Din favoritfrukost?
Hm... Om jag fick välja (vilket jag inte får för tilllfället) skulle jag äta kvarg och purfärsk nektarin den varma delen av året och kalorisnåla plättar med ekologiskt jordnötssmör under vinterhalvåret. En kopp kaffe måste förstås ingå i denna måltid, annars är den inte på ritkigt.
 
"Varför är du torsk på övre stå?"
Frågan borde vara formulerad på föjande vis: "Är du torsk på Övre Stå?" och då hade jag svarat: "Nej, det är jag inte.". Förresten så finns inte ÖS längre.
 
"Hur upptäckte du din konstnärliga ådra (jag vet att du har en - det syns på dina bilder och texter!)?"
Först och främst får jag lov att tacka för komplimangen - TACK! Tyvärr kan jag inte komma med något konkret svar, då jag inte sett på saken som någonting konstnärligt. Det är ett intresse jag har; jag gillar att leka med vinklar och filter och ser skrivandet lite som terapi.
 
"Vad kommer din förmåga att formulera dig så väl ifrån? Alltså, hur har du lärt dig att skriva så fint och väl? Alla liknelser, metaforer, ord och listiga formuleringar - jag önskar att jag hade det också."
Tack snälla, rara, underbara! Vad glad jag blir. Då skrivandet är ett mina största intressen här i livet faller det sig ganska naturligt för mig att trolla lite granna med orden.
 

Dina texter är alltid så mysiga att läsa, ditt skrivspråk är så vackert! Vad har du för tips till någon som vill kunna skriva så naturligt och fint som du?
Nämen! Jag blir ju generad. TACK! Mitt tips är att snappa upp sällsynta ord, använda dig av ord du förstår betydelsen av/kan definiera samt skriva utan krav.

Till dig som undrade om jag var ute på krogen i helgen och som trodde att du såg mig: det stämmer bra, det. Var förbi Woken en snabbis innan jag hängde av mig jackan inne på Victoria. Att du inte sa hej!

Allmänt | |
Upp