I brist på annat och för att "three is a magic number".

  • I nio av tio fall värdesätter jag den dagliga duschen; undantaget är när jag vaknar upp efter att ha somnat i soffan en fredagkväll och inser att jag inte kommer att hinna stå under vattenstrålarna morgonen därpå och således måste spola av mig. Det finns åtskilliga saker att fördriva tiden och sysselsätta sig med innanför draperiet; man kan duscha (obviously), man kan tillfredsställa ett av de behov som utgör det första steget på Maslows behovstrappa och man kan borsta tänderna. Det sistanämnda är någonting som jag brukar ägna mig åt (fråga mig inte hur, var, när eller varför jag kom på att jag skulle göra det) och som jag tycker att även ni borde ägna er åt. (Ni kan tacka mig senare.)
  • Bland det värsta jag vet är när människor för en konversation med någon via headset men ändå håller telefonen på ett knappt avstånd från svalget. Att ha telefonen i fickan och micken vid munnen signalerar inte att man är schizo och pratar med sig själv, det är snarare så att man verkar vara hjärndöd som inte vet bättre än att prata i både telefon och mick.
  • Jag hatar (jag vet att hata är ett stark ord; det är just därför jag använder det) missmatchning och mönstermix. Att jag gråter blod när någon matchar rosa med rött är väl ingenting, men jag tål inte ens guld- och silversmycken i kombination. Jag tycker att; har man ett berlockarmband i silver ska även dragkedjan på skorna samt spännet på väskan gå i silver, annars kan det vara. Har man i stället en klocka i guld runt handleden, ja, då ska knapparna på jackan och hårnålarna vara av detsamma. (Ja, jag har fått höra att jag överdriver.)
 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Finns de som har hörlurar utan mick och måste ha mobilen där. Något skönare än att ha mobilen vid örat, imo.

Svar: Jag står inte bakom din åsikt "hörlurar utan mick är skönare", men I get your point. Att jag inte tänkt på det tidigare...
Ellinor Åkeson

Upp