Charming charms.

 
Jag kan inte med ord beskriva den kärlek jag hyser till de kollektioner som Thomas Sabo står bakom. Butiken på Biblioteksgatan är ett privilegium att få inträda och kvalituttan på vad som i den säljs är bortom alla gränser. Han kan det där med smycken, Thomas.
 
Jag tycker att bijouterierna i guldvalör är förtjusande och att rosékollektionen är bedårande, men högst upp på min lista över favoriter ligger de silverfärgade smyckena; främst berlockarna, vilka jag äger sex stycken av. 
 
 
 
Den cirkulära berlocken visar varifrån länken kommer. Den betyder varken mer eller mindre; den skulle lika gärna kunna ligga och vila på en bomullstuss i ett smyckeskrin, men eftersom att jag tycker så mycket om den hänger den där den hänger.
 
Klackskon och den lilla VS-brickan symboliserar att jag är svag för blusar med volanger, vippiga kjolar, trosor i spets, sandaletter med öppen tå, aprikosfärgade lack att pensla på naglarna och naturella skuggor att försköna sitt yttre med; mitt stora intresse för shopping, med andra ord.
 
När jag läste att chansen för att hitta en fyrklöver inte ens är möjlig att räkna i promille, tänkte jag: "lika bra att vara på den säkra sidan och bära med sig en lyckoklöver när man väl hittat en!".
 
Att jag har en G-klav dinglande på armbandet sammanfattas bäst med tre amerikanska citat, vilka lyder som följer: "we all have those nights where music is our only friend", "music is what feelings sound like" och "music is my life, the lyrics are my story".
 
Bokstaven F står för Färjestad. Jag känner mig inte tillräckligt säker i min kärlek till klubben, så jag måste visa den i och med att hänga den första bokstaven i namnet runt handleden. Så är det. Inte. Alls. Nej, att Färjestad skulle få rå om en alldeles egen del av armbandet var det inget snack om. (Ett tag, ett ganska bra tag, fanns det endast ett F på kedjan; jag såg det som någonting provisoriskt, då jag inte fick tatuera mig för mor och far. MEN, nu är jag 18 och inom en snar framtid kommer en tatuering att pryda min kropp, vare sig mamma och pappa vill eller inte.
 
Hjärtat; för att mitt sådana ska fortsätta slå - för mig, för mina nära och kära.
Allmänt | |
#1 - - C:

Så jättefint!

Svar: Tack så himla mycket. (Efter att ha kikat igenom din blogg kan jag inte göra annat än att säga detsamma om DIG; så jättefin.)
Ellinor Åkeson

Upp