Happy birthday to you!

Då både Alice och Michaela är födda och fyller år på vårkanten fattade de tillsammans det kloka beslutet att slå ihop sina två födelsedagar till ett firande grande size i stället för att bli uppvaktade på var sitt håll i omgångar. En kallelse till kalas skickades ut till ett 30-tal och tack vare den stora uppslutningen utföll hopkoket fruktansvärt bra!

 

Om vi bortser från den del av lördagen som innefattar att jag åt middag allena, eftersom jag inte antog utmaningen att plockäta ihop med de andra, så började kvällen i ett Stuvstakvarter, i vilket jag och tjejerna blev kvar fram till dess att 23.01-tåget ankom till spåret. Den sista timmen på det dygnet och de inledande timmarna på nästa ägnades åt rytmiska kroppsrörelser (kroppsrörelser åtminstone) på en av Stureplansgruppens nattklubbar. 

 

Kom hem skapligt gjorde jag tack vare att jag har en mamma som skickar "om du vill kan jag hämta dig när du ska hem"-sms när jag är och upptäcker nattlivet. Sådant (och när jag sitter vid köksbordet och grottar ned mig i hockeynörderier tillsammans med pappa) får mig att aldrig vilja flytta hemifrån.

 

För att inte bli långdragen inleder jag här en bildparad. Varse!

 

 
Alice och Mic lät buteljerna med rosa bubbel tömmas och gästerna fyllas (i dubbel bemärkelse, om en så säger). Som tur är fick de ett gäng nya flaskor, och förhoppningsvis dröjer det ett tag innan de är tömda.
 
 
Sedan dukade de upp till buffé, något som lilla Mallan verkade uppskatta. (Av de länsade serveringsfaten och skärbrädorna var det fler än hon som värdesatte maten. Åh, en dag ska även jag njuta av paté på små kex och kallskuret.)
 
 
Älskar att träffa människor av samma kön som man klickar, och inte krockar, med! Större delen av kvällen satt jag i soffan mittemellan en My och en Sofie och pratade. (De två nämnda finns inte med på bilden ovan, det gör däremot fyra andra goa, och för mig tidigare obekanta, ansikten.)
 
 
Jag vet inte vad, men det är något med Tilda och hennes vinglas som jag bara älskar. Oh wait, det är ju Tilda och hennes vinglas som jag älskar!
 
 
Har ni sett så fint? Folieballonger, girlanger och serpentiner gjorde bilderna Tumblr-vänliga på direkten.
 
 
Grattinäran 
Allmänt | |
Upp