Life hacks.

Allt oftare stöter jag på så kallade "life hacks"; är det inte någon i min närhet som ger vink om något extremsmart är det länkat från någonstans till ett konto på Tumblr fullt av tips och trick. Några sådana saker har jag ryckt på axlarna åt, medan jag andra gånger råkat i ohygglig chock på grund av briljans. Senast det hände var i går, när jag fick syn på bilden nedan. Den demonstrerar vad man kan göra med en bullform innan man ger en glasspinne till ett barn. Det som hinner tinas innan tuggas smälter ned i pappersformen, vilket skyddar den lilla barnanäven och på så vis förhindrar kladd. Har man barnkalas kan man dessutom göra det till en kul grej, genom att twista till det med olika mönster och storlekar på formarna. 
 
 
Just bullformar verkar vara bra till mycket; såg att man kan mota bort insekter och småkryp från sitt dricksglas genom att, liksom le glace-konstruktionen, göra ett hål i mitten och vända den upp och ned över glaset för att genom hålet dra ett sugrör. ALLTSÅ!
 
Har ni några vardagsknep att komma med? Jag har ett! Det kanske inte hör till vardagsknep, men ett knep är det i alla fall! Så här lyder det: när man ska äta hemmagjorda hamburgare med händerna, men inte vill bli kladdig; stoppa om bröd och burger med ett kaffefilter. Det gjorde alltid jag när jag var liten.
Allmänt | |
Upp