Tillsammans är vi oslagbara.

Tre perioder i European Trophy är sällan någonting att hurra över, men gårdagens match mot ZSC Lions hade jag bra gärna velat se (säger jag som om jag inte vill se alla andra matcher). Denna förberedelseperiod har det blivit skralt med matcher upplevda på plats och desto fler bevakningar via allehanda måltjänster, men det kommer det snart att bli ändring på. I dag är det 14 dagar kvar till dess att det är premiär, och samtidigtsomtidenbararusatförbi har den aaaldrig gååått sååå lååångsaaamt. 
 
Åter till mötet mot Zürich, vars segersiffror skrevs till Färjestads fördel ännu en gång. (Solen skiner över Karlstad - Zürich können nicht gewinnen!) Enligt matchreferatet uppstod rafflande chanser för publiken att skåda, det utan varken förkrossande skottstatistik eller åtskilliga mål att föra in i protokollet. Jag hoppas och tror att årets Färjestad kommer att svara för fler baljor än tidigare; det har hänt alltför många gånger att vi stått som segrare vad gäller skotten, men lidit nederlag i matchen, och på så sätt kammar man inga tre poäng. Ett mål på fyrtionågonting kommer man inte långt på. Förhoppningsvis har Färjestad lärt sig ett och annat sedan föregående säsong, och säsongen innan det.


Enligt samma matchsammandrag utsågs PW till "man of the match". Nämnd man har tidigare hamnat i skymundan (säg mig, vem skulle inte göra det när Salák storspelar?), men sedan säsongsslutet i våras har han påvisat att han vill åta sig rollen som förstamålvakt och gett intryck av att han vuxit in i densamma. Jag tror att han och Taylor, tillsammans med Grana, kommer att greja säsongen i kassen galant.

Grundel och Görtzen hade nätkänning i går, och kommer så att ha när ligan börjar, om jag får bestämma. Jag har pratat mycket och gott (och mycket gott) om Max, men det tål att upprepas: Jesus och alla hans lärljungar! Killen är på frammarsch. Hoppas att det håller i sig.

 
 
I kväll väntar EV Zug. Vi har möjlighet att behålla serieledningen oavsett hur kvällens match slutar, men besegrar vi dem utökar vi vår ledning i West Division. Hittills: fem spelade matcher - fem vunna matcher.
 
ALÉ ALÉ ALÉ ÅÅÅ!
Ishockey | |
Upp