Invitations.

Med 25 dagar kvar till dagarnas dag är alla inbjudningskort nu lagda på lådan. Några stycken fick havsblå C5-kort med klassiska prästkragar, en del fick ordet som kommer att prägla den första torsdagen i juni - "student" - på en solgul bakgrund och andra fick en vit möskulle på framsidan. Att göra inbjudan både personlig och varierad var något jag fattade beslut om tidigt, därför blev jag bamseglad när min storasyster föreslog att hon kunde ta på sig det ansvaret. Hon som är så duktig! 
 
 
Cirka 50 personer har bjudits in till kalajset, så nu väntar jag på svar från mina eventuella gäster för att sedan kunna påbörja planeringen. Var ska partytältet stå; på baksidan eller på grusgången? Vilka drycker ska serveras? Vad ska finnas med på buffébordet? Hur ska jag göra för att hinna prata med alla utan att se ut att medverka i stafettintervjuer? SKA JAG TA STUDENTEN?
 
Så här känner jag inför det faktum att det nu inte är fler dagar än 25 kvar:
1. Gulp.
2. Hjälp.
3. Hallå! Hjälp mig då.
Allmänt | |
Upp