I scream, you scream, everybody scream for ice cream.

Sommarkvällar öppnar för så många möjligeheter! Antingen kan man sitta som limmad i utemöblerna till sent, sent eller så kan man äta sin middagsmat vid någn kaj och något vatten, man kan promenera barbent (och barfota, med klackarna i hand, för ultimat filmkänsla) och man kan, som jag, och mina tre vänner gjorde för ett par dagar sedan, moppa in till mitten av Stockholm. Vi träffades upp utanför mitt hus för att sedan, två på vardera hoj, puttra till Fjällgatan. På denna adress finns ett glasscafé, vilket är berömt för; dels sina smaskiga smaker, men också för sin panorama, så där landade vi. Med utsikt över några av huvudstadens absolut mest iögonfallande stadsdelar njöt vi av ljummen luft och prat med varandra (och de av glass förstås!) vid en bordsbänk innan dess att vi gick en sväng längs kullerstenen och sedan tillbaka till mopederna. Hemma igen bjöd jag in till kafferep i mitt kök och seda var det tack och god natt. Ganska skaplig tisdag, om jag får säga det själv!
 
Allmänt | |
Upp