Another day has come and gone away.

 
 
Det är med sorg i bröstet som jag konstaterar att vecka nio, tillika min lovvecka, sakteligen börjar lida mot sitt slut och att jag om bara några få dagar kommer att sitta i en bänkrad som om ingenting har hänt, vilket det inte heller har. Det kan tyckas verka dystert, men jag behövde en paus. Inte bidra till skidturismen i Val Thorens och inte dansa fram blåsor på fötterna. Jag behövde en paus och det visste jag redan från början. Med lite färre tankar på min skolgång och desto fler timmar på mitt sömnkonto känner jag mig nu beredd att vara på tårna under schemastyrda dagar fram till påska. 
 
Jag gick nog till överdrift när jag påstod att det inte hänt någonting, för inte har jag suttit apatisk och stirrat in i en vägg dagarna i ända. På en bioduk har jag glott däremot! I går samåkte jag och några vänner i deras lilla bil, som knappt tar upp en halv parkeringsficka, till Heron City för att se "Tillbaka till Bromma", en film som hade premiär i dagarna. Jag har sett bättre filmatiseringar, men tycker ändå att den var värd den dryga hundralapp som biljetten kostade (som Joelito bjuckade på; det tackar jag för!).
 
I dag väntar ett par timmar med Vera. Hon ringde mig häromdagen och sa: "Jag tycker att det är på tiden att vi två ses snart. Inte 'ses' som i ett famntag på en stökig pendeltågsstation och förhastat bestämma träff 'i morgon', utan 'ses' som i SES. En heldag, bara du och jag.". Då jag var betänkt på att samla krafter på nytt, bland annat i och med att återse vänner som jag inte hittar tid för en vardag, var detta ett toppenbra förslag och initiativ, enligt mig. Vad vi hittar på återstår att se. Kanske shoppa? Kanske någonting att ha på mig på studenten? Hittills har min studentklänning kostat i runda slängar 200 kronor. "Det var inte dåligt!" tänker ni, men det är just vad det är. Har nämligen BARA betalat frakt- och returavgifter, i omgångar dessutom, då de jag beställt inte suttit som jag föreställt mig att de skulle göra. 
 
Vad mer? Jo, det är match i kväll! Den fjärde sista för säsongen faktiskt. De duggar tätt nu. Växjö är laget som står för motståndet, och motstånd, det kommer det att bli. Hoppas på, men räknar inte med, seger, då vi har åkt på däng mot detta Lakers i samtliga fyra matcher som vi ställts mot dem den här säsongen. Som sagt: hoppas på seger. Vi har fan inte råd med poängtapp!
 
Och jag har fan inte tid med att sitta här något mer. Adjö!
Allmänt | |
Upp