Efterlyst 2.0.

I förrförrgår, övergången från eftermiddag till kväll lördagen den 16/11, besökte systrarna Åkeson Läkerol Arena för att där beskåda matchen mellan Brynäs och Färjestad. I periodpaus två fick dessa flickebarn syn på två människor av genuset maskulinum, vilka de hade ögonkontakt med under resten av tiden i arenan, men tyvärr aldrig kom i vidare dialog med. Besvikelsen över att replikskifte uteblev var, och är än i dag, mycket stor. Det finns dock åtgärder att vidta! Ni kan göra skillnad.

 

Syskonparet stod på bortasektionen medan männen, som var mellan 180 och 190 centimeter långa, normalt kroppsbyggda och bar svart respektive grön jacka (en av dem var även klädd i vinröd mössa), höll till på vad som förmodas vara F1-läktaren. Männen är ännu inte identifierade, fallet är således inte uppklarat.

 

Vet ni vilka männen är? Vänligen kontakta undertecknad.

 
 
Intensivt span i Gävle stad.
 
Allmänt, Ishockey | |
#1 - - Olivia:

Jag är en person som inte tycker om när människor tjatar och vill därav inte göra det själv. Alltså, den här kommentaren är ingenting som ska liknas som tjat, även om den kan det, utan detta är bara en vänlig påminnelse.
För ett tag sen önskade jag ett inlägg där du tog upp hela feminism- och PK-hysterin som råder i riket just ni. Där du skulle förklara varför du är för jämställdhet men inte feminist.
Hoppas att du finner tid att skriva om det snart! :)
För övrigt så vill jag bara nämna, att även jag är mot feminism. Iallafall svenska kvinnors form av feminism. (Jag ryser av tanken av att veta att det finns kvinnor där ute, som ser min far och mina bröder som potentiella våldtäktsmän.)

Ha en bra fortsatt vecka Ellinor, ta hand om dig!

Svar: Hej Olivia! Det är jag som ska be om ursäkt för att inlägget uteblivit, inte du för att du frågar efter det en andra gång. Jag har inte glömt bort varken dig eller din förfrågan; minns till och med att jag fick din kommentar angående detta under tiden som jag glassade omkring på brokiga stengator i Medulina! Anledningen till att ett inlägg om feminism inte blivit av är enkel: det är svårt (och plötsligt fick jag det att låta väldigt komplicerat, haha!). Är det inte bättre att vi tar en diskussion om detta, bara du och jag?
P.S. Jag är inte emot feminism; jag är för jämställdhet. D.S.
Ellinor Åkeson

#2 - - Olivia:

Måste bara förklara att min iPhone och autocorrect levde sitt eget liv när jag skrev förra kommentaren. Vissa ord är helt felanvända och stavningen är inget att hurra över. Så!

Upp