Tell me more, tell me more.

 
När jag slog upp mina blå vid tidig morgontimma sken solen in genom rutorna. Faktum är att den gör det fortfarande. Enligt den app jag talade gott om i går kommer den fortsätta med sitt vänliga beteende hela dagen lång. Det är bara att tacka och ta emot, antar jag.
 
Nog svamlat; syftet med det här inlägget är att informera om mina kommande dagar, vilka kommer att se ut på följande vis:
 
I dag, när klockan slår lunch, ska min - den mest fantastiska, underbara, älskade (superlativsharangen är förlängningsbar) - familj mötas inne i stan. Vi har bestämt att vi ska vinka av sommarens mittmånad i och med en måltid och en runda shopping. Vardagslyx för mor och far, som inte är lediga - lyx för mig och syster som är lediga.
 
I eftermiddag och i kväll är jag all Sandra's.
 
 torsdag, mina damer och herrar, är det dags att välkomna augusti, vilket jag tänker göra genom att göra ingenting. Har ingenting inskrivet i almanackan (vilket i och för sig kan ha att göra med att jag inte har någon almanacka), men det rör mig inte i ryggen. En sak är säker dock: är det sol, ska jag pressa. Efter dagar av mulna moln och regnstänk känner jag mig blek, and ain't nobody god time for that!
 
"Thank God, it's Friday!", eller "tack Gu, dä ä freda'!" som min värmlänning till pappa skulle ha sagt, kommer jag att utbrista när den sista veckovardagen är kommen. Det kommer jag att göra dels för att jag kommer att få träffa Johanna, som jag inte sett på vad som känns som evigheter, men också för att jag ska åka till Karlstad. Påbörjar bilfärden dit långt inpå kvällen och kommer att vara framme ännu senare, men "bättre sent än aldrig", ni vet.
 
En vistelse i Karlstad utan hockey under stundande hockeytider rimmar illa, så det blir det ingenting med! På lördag styrs kosan mot Arvika, det för match mot norska Stavanger Oilers. (Blotta tanken på detta gör mig så uppspelt att jag skulle behöva doppa huvudet i någonting riktigt jävla kallt.)
 
Samma kväll väntar gemensam middag med Karlstadklanen av familjen samt lite rajtantajtan ihop med vännerna.
 
Söndagen kommer att tillbringas i baksätet på en bil, med andra ord: söndagen kommer inte att vara så väldigt rolig (man kan förvisso ha väldigt roligt i baksätet på en bil, men... I won't go there).
 
Det var det! Vad ska ni hitta på?
Allmänt | |
Upp