December, år 2013.

 
Last one out! För att det inte ska bli så tjatigt låter jag denna sammanfattning av december vara både "sista dagen i månaden"-resumé och årsresumé i ett. Bloggerskan redo? Läsarna redo?
 
- Glöggbjudningarna avlöste varandra, och även fast marken var bar så långt ögat kunde nå smög det sig på en och annan julkänsla. Jag gick kringelikrokvägar i stan för att inhandla klappar, jag bakade pepparkakor och rullade köttbullar, jag bjöds in till en liten julafton och, viktigast av allt; jag fick JULLOV!
 
- JVM ♡ Detta år spelas juniorvärldsmästerskapet i ishockey i Sverige, vilket har både för- och nackdelar. En av de där mindre braiga sakerna är att Tre Kronors matcher krockar med Färjestads eftersom att det råder samma tidszon i hela landet. Man skulle kunna tro att det ultimata vore att se en Sverige-match på en skärm och en Färjestad-match på en annan, men det är det inte, inte enligt mig. Jag saknar att gå upp klockan mitt i natten, alternativt dyngna, för att se Sverige spöa Ryssland!
 
- Karlstadklanen tog sig hit på annandagen för firande av olika slag. Först ut: jul i efterskott, tvåa i loppet: pappas feta födelsedag. 
 
- Pappa fyllde gubbe, vilket han firade med buller och brak. Det var en trevlig tillställning, må jag säga!
 
Summering | |
Upp