Morgonstund har guld i mund.

Jag har som vana att vakna okristligt tidigt, så i morse när jingeln till landets tidigaste morgonshow ljöd var jag på benen. Trots att jag hade sovmorgon till sena kvart över elva denna fredag bryggde jag mitt kaffe i arla morgonstund. Det är guld värt att sitta invirad i sitt täcke, likt i en kokon, och slippa jäkta. Hela dagen ter sig annorlunda dädanefter, jämfört med om man skulle ha börjar tidigt, försovit sig och tvingats köpa en kaffe i farten (eller om man, Gud förbjude, gått miste om en kopp).
 
Efter att jag betat av tre lektioner tog jag helg, en mer efterlängtad än välbehövlig sådan. Från och med nu är det till att fylla helgdagarna med någonting; det är viktigt att ha saker att se fram emot, så att man orkar med det som är däremellan. I kväll ska jag och Sandra, som firar 18 år på jorden, booty droppa på något dansgolv i stan, i morgon vankas det kräftskiva och på söndag ska jag ägna mig åt mina studier. Hittills har jag lyckats bra vad gäller ledighetsutfyllnaden, om jag får säga det själv.
 
Vi säger så så länge. Ha det!
Allmänt | |
Upp